Monday, August 1, 2011

Ramadhan.Datang.Lagi..(1432H)........

Lama.dah.xupdate....nie
Malas.pasal.keyBoard.aku.dah.rosak...
Space.Bar.pun...BIKIN PANAS....jer.hehehehe

Yang.pasal.dapat.tulis.nie.pun.pakai.idea...titik.titik.dan.copy.huruf.B.tu.kat.tempat.yg.ada....kemudian.paste......hehehehe

SaBor.jer.lah..hehehe..
Tadi.masa.lepas.terawih...
Aku.dengar.ceramah.pendek....dia.kata
Bulan.ini.dikatakan.Bulan.untuk.uji.keSaBaran.....dan.ganjarannya.adalah.Jannah....
Moga-moga.aku.dapat.menempuhinya.dengan.jayanya.dalam.erti.yg.seBenar....

Ujian.....uhhhhhhhh
Menilai.pencapaian......setakat.mana.Iman.kita.......

Pagi.tadi.telah.ku.dikhaBarkan....
Berita.kematian.isteri.seorang.rakan.radio.amatur...ABg.Kamal.(9w2e*r).....
Ramadhan.tahun.lepas....dapat.ler.jugak.Qso.dgn.arwah.....masa.dia.dgn.ABg.Kamal.niaga..
sempena.Ramadhan....

Adakah.untuk.ku.Ramadhan.kali.ini.sampai.kepenghujungnya.......
Ataupun.Ramadhan.kali.ini..adalah.Ramadhan.yg.terakhir.untuk.ku.....
Allah.jualah.yang.Maha.MengetahuiNya.....
Ya.Allah...Ampunkanlah.dosa.ku.....
Redhakan.lah.,aku.untuk.....Syurga.Mu....
Meskipun.pada,ketika.ini.aku.amat.kotor..dan.tidak.layak.untuk.kesana....
Engkaulah.yang.Maha.Mengetahui.....setiap.perjalanan.HamBanya.........

Balik.kepada.ujian.tadi......
Dirasakan..Betapa...ku.rasakan..diri.ini.penuh.kegagalan....
Ya.Allah.
Teguhkanlah.Iman.ku....
Jangan.lah.Engkau.memBolak-Balikkan.Iman.ku.setelah.Engkau.telah.menyuluhnya.....
Akan.ku.usahakan....
InsyaAllah.......


Kepada.teman-teman.ku.....
Jika.aku.tergelincir.dalam.hidup.ku...tegurlah.....
Jika.aku.terjatuh.......pimpinlah...
Jika.aku.tersasar.......panggillah.semula.....
Kerana.itu.adalah.erti.teman.sejati.....

Mudah-mudahan.kita....
Semua.mendapat.Rahmat.dan.KeampunanNya..
Sempena.Kedatangan.Ramadhan.untuk.kali.ini.yg.tak.pasti.kita.sempat.Raya.ka.dak.ka..hehehe


2.Ramadhan.1432H
2.Ogos.2011...

No comments:

Post a Comment